Stylish

Trots att man kammat håret två gånger extra, geggat på lite läppglans och kanske till och med ansträngt sig med en glittrig ögonskugga så duger det tydligen inte. Neej, ytterligare lite ska det fixas och trixas. Mörkas ner på vissa ställen, ljusas upp på andra. Dämpa, och så lite kontraster. Tills alla förvandlas till en lite mer perfekt version av sig själva. Jag säger bara: vimmelbilder. Okej, vi vill visa hur många snygga människor det faktiskt kom till just vår klubb just den här kvällen. Men först måste vi själva göra dem snygga.

Som från i lördags. Visst tusan är det jag, men... Njaä. Sådär perfekt rouge är inte sminkat med min sminkborste, det kan jag lova. Photoshopsljusfix, javisst.

Ibland fixar de till och med tänderna, jajjemen. Skulle kolla upp en vimmelbild från en härlig utekväll i sommar. Visst hittade jag bilden som jag minns att fotografen knäppt, ja se där stod jag! Fast med ett bländande vitt tandkrämsreklamleende. Mycket praktiskt, här slipper man slösa pengar på tandblekning. Undra om de kan fixa mascara också? Och kajal? Kanske kan vi sluta sminka oss helt när vi går ut, för hey, det där fixar de ju efteråt! Med sina magiska fingrar och några tangenttryck. Och efter några öl eller fem kommer väl ändå ingen på klubben ut hur man såg ut, egentligen...


Kommentarer
Postat av: Karin

Photoshop är oöverträffat för att rädda en rödögd kväll. Enligt arbetsgivarna är ju dessutom vi JMMare proffs på det där, efter en halvtimmes lektion. Tur det. Annars kan det gå som på den här sidan jag skrattade åt hela kvällen igår, sammanträffande nog: www.photshopdisasters.com

2008-08-26 @ 19:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0