I rollen som kalasreporter

Första augusti och jag har klivit in i den härliga rollen som kalasreporter. Luleåbornas egna kalas har dragit igång, och snacka om maffig kalasstart! Tjusiga Götheborg gled in i hamnen till jublet av tiotusentals kalasbesökare, som trängdes och svettades i Södra hamn. Är detta verkligen Luleå, lilla Luleå, tänkte jag där jag stod där med svettdropparna pärlandes i pannan.

Både sommarens scoop och sommarens bild stod dock kollegan Ezpeleta för under gårdagen. Snacka om fullträff!

Nu väntar Luleåspelenparad, sen en helkväll ute på kalasområdet med penna och block i handen. Har till och med tagit på mig tjusig kalasutstyrsel dagen till ära. Vem vet, vi kanske ses i vimlet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0