Röda små djur, och andra festligheter

Kräftskiva gånger två. Ja, det har jag lyckats klämma in på en och samma helg. Starkt jobbat, med tanke på att jag innan dess inte ätit kräftor på de närmsta... ja jag vet inte hur många år sedan sist. Men många. Helgen har fått mig att upptäcka att det där med kräftskiva är en riktigt bra grej. Åtminstone en bra anledning till att sörpla och kladda, och att dricka oförskämt många snapsar, om man nu känner för det. Och det känner man ju givetvis för. Speciellt när det nu var så pass många år sedan sist, så att jag på den tiden var på tok för ung för att ens lukta på nubben. Jag har ett gäng kräftskivor att ta igen, med andra ord.

Dagen efter en kräftskiva är dessutom utmärkt att spendera i sängen, iförd tights och en för stor t-shirt. Speciellt då regnet öser ner utanför fönstret och det är OS på tv, och då en toksnäll Robert agerar pizzabud.

Så, härnäst då? Från kräftskivor gånger två till skärgårdshäng, och så slutligen vidare till onsdagspartaj. Inte vilket partaj som helst, utan Luleåsommarens sista. Och sista-kvällen-med-gänget brukar ju som bekant gå allt annat än lugnt och stillsamt till...

Vem vet, kanske väntar en repris på detta:



Eller i stil med detta:


För, är det något som är säkert, så är det att man aldrig riktigt vet vad som händer då dessa tjejor är i farten...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0