Örongodis a´la sommaren -08

Vad hade jag i lurarna? Vad var min themesong just då, och vad gjorde mig glad just då? Dags att sammanfatta musiksommaren 2008!

Sommarens snyggaste låt: Coldplay - Viva la vida

Sommarens skönaste trallåt: Ane Brun - The treehouse song

Sommarens lyckoruslåt: Markus Krunegård - Jag är en vampyr

Sommarens FAN-att-jag-missade-konsert: Foo Fighters på Where the action is

Sommarens mest självklara gåshudsframkallande allsångslåt: Lars Winnerbäck - Kom änglar på Luleåkalaset

Sommarens överraskande nyupptäckt: Veronica Maggio - Stopp och resten av "Och vinnaren är"

Sommarens cykla-till-jobbet-låt: Håkan Hellström - För en lång lång tid

Sommarens köra-bil-låt: Sebastien Tellier - Divine

Sommarens pepp-inför-fest-låt: Lasse Lindh & Timo Räisinen - Kom kampsång

Sommarens ratataa-låt: Amanda Jenssen - Amarula tree

Sommarens Lollolåt: Estelle feat. Kanye West - American boy

Sommarens låt-som-jag-börjat-digga-mer-och-mer: Familjen - Det snurrar i min skalle

Sommarens låt-som-jag-börjat-digga-mer-och-mer-trots-att-den-är-rätt-märklig: Maskinen - Segertåget

Sommarens mest irriterande låt: Kate Ryan - Ella Ella L' a

Sommarens låt-som-jag-först-totaldissade-men-som-ändå-blev-sommarens-partylåt: Lady Gaga - Just dance

Sommarens låt-som-vi-önskat-då-det-varit-kass-musik-på-dansgolvet: Outkast - Hey ya

Sommarens coolaste cover: Robyn - Cobrastyle

Sommarens finaste cover: Maia Hirasaawa - The worrying kind

Sommarens mest omdiskuterade låttitel: Kristian Anttila - Smutser

Sommarens Sommarbonusmaterial: Lars Winnerbäck - Nu grönskar det



(...Någon kategori eller låt ni tycker saknas? Let me know!)


Kommentarer
Postat av: LillasysterAgnes

Jag håller med, storasyster! Viva la vida är faktiskt väldigt bra. :)

2008-09-27 @ 17:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0