Flimmer

Idag ligger jag i sängen och stirrar upp i taket. Det är vitt, väldigt vitt. Fast om man stirrar tillräckligt länge så syns det plötsligt en massa flimrande små ljusfläckar på allt det där vita. Jag är sjuk, jag har feber. Och jag vet inte om det är alla tankar som maler eller bara vanlig huvudvärk, men aj vad det gör ont i skallen också! Jag går upp ibland, hinkar i mig litervis av grönt te med syndigt mycket honung i. Fast sen börjar det flimra framför ögonen igen, sånadär ljusfläckar, så då går jag tillbaka till sängen. Och fortsätter stirra upp i taket, och låter de förbaskade tankarna mala bakom pannbenet. Idag känns som världens längsta dag. Jag hoppas att idag snart tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0