Det finns inget dåligt väder, bara... Äh.

Det regnar, regnar, regnar och alla bara pratar väder. Imorrn skulle det i alla fall bli fint, jamenvisst, och till helgen hade de tydligen lovar 25 grader varmt, nejmen säger du det! Skitsommar, det är en riktig skitsommar. Att vänta med premiärbadet ända till den 18 juli är en skandal. Och ett faktum. Jag vill inte ens kalla det för ett bad, nej ett dopp var det snarare. Försöka pressa ner hela kroppen under vattenytan, snabbt som tusan, ropa "iiih vad kallt" för att sedan springa upp igen. Skitsommar.

Men det gör faktiskt inte så mycket. Medan det regnar, regnar, regnar så jobbar, jobbar, jobbar jag. Nionde dagen i rad nu, heja heja, bara en dag till sen fyradagarsledigt, följt av de sju sista jobbdagarna. Så det gör inte så mycket. Är bara att kränga på sig regnjackan och de där fula regnbyxorna på morgonen och cykla iväg. (Ja, jag har blivit en sådan som har regnbyxor! För några år sedan gick jag hellre dyblöt en hel dag, än att ta på mig just regnbyxor. Men nu har jag kommit på att de är himla praktiska. Ännu ett 22-årstecken?)

Hm. Men imorrn måste det fasiken bli fint väder. En heldag ute till havs, för att göra ett skärgårdsreportage, förvandlas lätt från en underbar äntligen-sommar-kick till en blöt mardröm annars.

...jäklar. Nu är jag ju själv en såndär. En sån som pratar väder.


Kommentarer
Postat av: jeanna

Regnbyxor är de nya tightsen. Men varför är de alltid så höga i midjan? Och liksom bulliga? Är målgruppen brudar som nyss pressat ut ungar och har gammalt gravid-sladder att hålla på plats?

2008-07-22 @ 14:41:21
URL: http://jeannaofvamland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0