Och så blev det visst juli

Det är sossebråk, uteslutning och arga kommunalråd som slänger ur sig citat efter citat. Det är 40-sidiga domar som ska läsas och begripas. Det är landstingsråd som inte vill kommentera om denna blir tvungen att avgå eller ej. Det är gruvbränder med instängda personer mer än tusen meter under marken, där nya uppgifter kommer in minuterna innan tryckningsdags. Det är unga tjejers alarmerande alkoholvanor. Det är ettapuffar, fyrfemmanartiklar, toppnyheter, hetpotatisar och upprörda läsarkommentarer.

Och här sitter jag, mitt i smeten, i nuet, och knapprar på för fullt, hjärnan går på högvarv och fingrarna flyger över tangentbordet. Och får dessutom betalt för det. Det kallas jobb, och jag bara älskar det!

Nu blir det dock tvådagarspaus. Ladda batterierna. Stirra på något annat än dataskärmen här framför mig. Förra helgen blev galen och perfekt, vilket de flesta helger tycks bli nuförtiden. Sedan susade veckan förbi, swiiisch. Och nu är det återigen dags för helg. Denna gång väntar skärgården. My sweet Marie ringde nyss, hon var också i skärgården. En helt annan skärgård dock, långt långt här ifrån. Men ändå, hon sa att skärgården är bra. The place to be. Så Luleå skärgård, jag längtar! Snart hämtar Sofia upp mig här utanför redaktionen. Sen kör vi ut mot hamnen där Lollo möter oss med båten som tar oss ut till ön där hennes underbara stuga ligger. Och om allt går enligt planerna bär det av tillbaka mot fastlandet imorrnkväll igen, för ännu en skön sommarnatt på stan.


Psst. Grattis kusinvitamin Martina, som fyller 19 idag! Bara ett år kvar till 20... ;)

Kommentarer
Postat av: Karin

Låter underbart, jag avundas dig :)! Kram!

2008-07-05 @ 09:23:10
Postat av: petra isaksson

Hej! : ) Haha jadu det var en livsfarlig drink som faktiskt åkte i slasken. Så varlig var den :P Jag höll mig till vinglaset (nog för att det inte heller var så bra med tanke på artikeln) ;)



Jo superskönt att vara ledig och bara ta det lugnt (och arbeta med huset dock) Nu ska mamma bjuda oss på panelen så måste rusa och byta om till något finare är myskläder : )



Hoppas du har det bra på jobbet. Syns om en vecka typ ;)



Kram

2008-07-06 @ 16:28:21
URL: http://petraisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0