Nu börjar det likna något

Det här ska inte handla om väder. Inte igen. Jag skulle ju inte bli en såndär... Men ändå. Jag måste bara få ta tillbaka det där med skitsommar. För så fort jag skrivit ut just ordet skitsommar med fetstil tycks vädergudarna ha lyssnat på min bön. Eller snarare min uppgivenhet, där jag nästan hade börjat ge upp och till och med hyllade regnbyxorna.

Onsdagens skärgårdstur blev en höjdare. Stekande sol, klarblå himmel, glittrande hav... Ja ni fattar. (Om inte, kika på dagens mittuppslag, eller här! ) Sedan drog min fyra-dagars-ledighet igång, med just det: stekande sol, klarblå himmel, glittrande hav. På fyra dagar har jag alltså fått uppleva sommaren, precis så som den ska vara. Fast i miniatyr. Samtliga tänkbara ingredienser hann jag baka in i min lilla semesterkaka, dessutom i dubbel bemärkelse. Utgång x 2, skärgårdsdagar x 2, Storsandhäng x 2, kalas x 2, tårta x 2. Och grillning x 5.

Jag är nöjd. Från en uppgivet gnagande panik-känsla av att det inte skulle bli någon sommar överhuvudtaget börjar det nu kännas okej. Jag har fått min beskärda del, eller åtminstone ett smakprov, av sommaren 2008. Nu vill jag bara ha mer, mer, mer...


Med vind i håret, på Färjan, utgång nummer 1


Morgonpromenad i Klubbviken

Klubbviken


Lindas tårta, inte bara snygg utan också supersmaskig


Tjejer på G i kön till Färjan, utgång nummer 2


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, visst är det bra med att passa in ledigheten den bästa veckan på hela sommaren! =) Hehe. Jag var nöjd. Nu är det dock jobb igen, när det någonsin blir ledigt eller lov igen kan man drömma om. Kanske aldrig?? Hemska tanke! Kram

2008-07-29 @ 20:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0