Bekräftelsebehov, javisst

Appropå föregående inlägg. Ja, jag uppskattar samtal från upprörda läsare med arga åsikter. Det är härligt när folk tycker saker, och dessutom tar tag i det och vågar ringa det där numret som står längst ner vid den skyldiges byline. Dessutom lär jag mig av det, att folk behåller sina arga åsikter om det jag skriver för sig själv gör ju ingen större nytta.

Men. Jag tycker nog ändå, trots allt, att det är snäppet trevligare med positiv kritik. Jag erkänner, jag är sådan. Jag växer av de mesta typer av kritik, men växer nog centimetern högre av den positiva varianten. Som här

"Tack för denna upplysande och upplyftande artikel. Ge plats för fler av samma viktiga och skojiga information."

Dessa gånger traskar jag ut från redaktionen med lätta steg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0