Nagellacksinsikt

Heldag, tjejdag. Thaibuffé, följt av klädprovning tillsammans i H&M:s största provrum och tillsist nagellacksshopping. Det sistnämnda mest bara för att Åhlénskvinnan var så otroligt trevlig och gjorde så bra reklam för IsaDoras nagellack som endast kostar 29 kronor. Inte falskt och fjäskigt storstadstrevlig, vilket jag tyvärr får uppleva allt för ofta i min andra hemstad. Utan ärligt småstadstrevlig, utan kruseduller, utan stressen och pressen att skynda er nu och köp det här så jag blir av med er och slipper stå här och låtsas bry mig om vilket jävla nagellack ni egentligen passar i. Plus att färgerna var grymt snygga och hade käcka namn. För vem vill inte glänsa med Poppy red eller Smashy cerise på naglarna i sommar?!

Och ja, jag köpte nagellack i förrgår också. Tre nagellack på två dagar. Samtliga inköpta med känslan av att ha både tid och lust till att stå och välja och vraka bland något banalt som nagellack. Jämföra färger, funder och diskutera, välja ut de allra finaste. Utan att känna sig stressad, utan att känna att jag ju faktiskt borde skynda mig iväg och göra det där jag egentligen borde göra istället.

Det kallar jag sommarlov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0