"Holidays are comming, holidays are comming"

Precis när jag slår på tv:n så sveper årets Cocacola-julreklam förbi i rutan. Och tidigare idag trillade de första snöflingorna ner över Norrköping. Inte för att jag kunde gå ut och dansa runt ibland dem med armarna utsträckta, försöka fånga flingorna med min tunga eller lägga mig ner och göra snöänglar. Så där som man gjorde när man var liten, då första snön kom. Nej, för jag har jobbat hela dagen. Och när klockan passerat fem och jag sprang ut, redo att möta den första snön, så var den borta. Men ändå. Första snön, första Cocacola-julreklamen. Det är en fin dag idag.


Snöängel i Hagsätra, i början av 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0