När benen bara vevar på

Jag kutar ner för stigen mot Rododendrondalen. Brantare och brantare, benen vevar på, snabbare och snabbare. Omöjligt att stanna nu. Tar vara på min superfart och kutar vidare, flyger fram. Stigen snirklar sig fram längs med vattnet. Fullt av vattenpölar, spår av dagens spöregn. Jag studsar över dem, sträcker ut benen allt jag kan, studs studs. Fast benen är för korta, splash, vita gympadojjor rakt ner i en lerpöl, äh struntsamma, kutar vidare. Omöjligt att stanna nu. 

Ett gäng änder som sover i vattenbrynet rycker till, inte beredda på en kutande gulklädd varelse som studsar fram med raketfart på stigen ovanför. Jag andas in den svala, friska luften. Den rensar, ger mig mer energi. Revolt III i ipodlurarna. Svetten rinner men orken tar inte slut, inte än. Ler mot en likasinnad som kutar emot mig från andra hållet, hon ler tillbaka. Framåt, vidare, medan jag tänker på vad fasiken jag sysslat med på det trista löpbandet innanför gymmets stela väggar tidigare i höst. Det är ju det här som är att jogga, på riktigt, tänker jag och fortsätter framåt längs elljusspåret, förbannat glad över min återupptäckta joggingpassion. Kom igen, lite till. Omöjligt att stanna nu.

Kommentarer
Postat av: Malin

vad duktig du är! jag hatar att springa ;)

2008-11-19 @ 20:53:30
URL: http://malinsliiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0