Hur jag hamnade i Norrköping och vad jag sysslar med här

Okej. Nu reder vi ut det här, ifall någon skulle ha missat att hänga med i svängarna. Så här är det:

Hej jag heter Elin, jag är född och uppvuxen i Luleå, jag pluggar på JMM i Stockholm, men bor just nu i Norrköping. Här i Norrköping ska jag vara i tio veckor för att praktisera på Norrköpings Tidningar. Förutom att vara Sveriges äldsta tidning och en av världens tio äldsta tidningar, så är det en plats full med superhärliga redaktionsmänniskor, där jag trivs som fisken i vattnet. 

Hit traskar jag alltså varje morgon. Eller eftermiddag, nu i veckan, eftersom jag är nattredigerare och börjar först 14.30. Jag provar alltså på olika avdelningar på denna tidning. Reporter, dag- och nattredigering och webb. Vilket är hela grejen med det här med praktik, att prova mig fram och lära mig så mycket som möjligt, för att förhoppningsvis komma på vad det är jag vill "bli när jag blir stor".


I Norrköping hyr jag en finfin lägenhet i andra hand, tillsammans med Camilla.


I Norrköping finns det, som ni kan se, spårvagnar. De kör lite kors och tvärs, och är tydligen de som bestämmer här i stan. Eller nja, men åtminstone i trafiken. Så om ni vill komma och hälsa på här i Norrköping (vilket alla såklart är välkomna att göra), se upp för spårvagnarna!


I Norrköping finns det även en ström, som heter Motala ström. Den kan man promenera runt, mycket trevligt.


Och, till dig Marie, i Norrköping finns det även ett ställe som heter Hallings. Jag vet inte vad det är för ett ställe och vad Hallings nu pysslar med, men huset och skylten är åtminstone tjusiga.


Så. Det var allt i lektionen Hur jag hamnade i Norrköping och vad jag sysslar med här. Frågor på det?

Kommentarer
Postat av: Malin

ja, jag har en fråga! varför just norrköping? tss ;)

2008-11-28 @ 19:42:16
URL: http://malinsliiv.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, jag har också ett foto på den där skylten, typ från -92 eller nåt! Hade glömt att det var i Norrköping. Jag har för mig att det är en frisör, kan det stämma?



Hursomhelst, ja, jag kommer hem i jul, är i Uppsala mellan 23 dec - 5 jan. När kommer du tillbaka söderut? Vill ju absolut ses om det går. Pussss

2008-11-29 @ 14:54:58
URL: http://brysselmarie.blogspot.com
Postat av: jeanna

haha, vad var detta för liten guide? =)

2008-12-01 @ 17:33:08
Postat av: Camilla

Yes, Marie, det är en frisör! Haha, hur kommer det sig att du också har en bild på den? =)

2008-12-01 @ 20:55:15
Postat av: Marie

För att jag var i Norrköping en gång för längesen... och det är klart man tar fram kameran när man ser sitt namn sådär fint. Dessutom har jag också ett diplom från att ha åkt spårvagn i Norrköping. Får man fortfarande sådana eller är det endast för åtaaåringar?

2008-12-02 @ 23:59:33
URL: http://brysselmarie.blogspot.com
Postat av: Elin

Åh, diplom?! Nej vi har faktiskt inte åkt spårvagn än, måste jag erkänna... Men om man nu får diplom, så! Mot spårvagnarna! ;)

2008-12-03 @ 18:58:52
URL: http://elinsusanna.blogg.se/
Postat av: Elin

Och just ja, svar på Malins fråga: för att Norrköpings tidningar ligger här! ;)

2008-12-03 @ 19:07:27
URL: http://elinsusanna.blogg.se/
Postat av: jeannatestar

Kan Malin skriva med fetade bokstäver i kommetarer? Imponerande. Måste testa. <b>bajs.</b>

2008-12-04 @ 13:11:07
Postat av: jeanna

funkade inte. ledsen.

2008-12-04 @ 13:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0