Förändring

En stad byttes mot en annan stad.
Hejdå Stockholm! Just nu känns det faktiskt mest bara skönt att slippa allt som
har med tunnelbaneåkande, storstadsstress och förortstristess att göra.
Men okej, jag erkänner, visst kommer jag att sakna dig en smula.
Hej Norrköping! Gångavstånd överallt, lagom många affärer att välja mellan,
Motala ström, allén längs Södra Promenaden... Mmm, det här känns lovande,
jag gillar dig redan!

En skola byttes mot en praktikplats.
Inget mer skolbänksnötande på Södertörn,
inga Flashscript, ingen tentahets och inga ändlösa seminarium.
Istället ut i verkligheten på Norrköpings tidningar,
med äkta intervjuer, äkta deadlines och bylines.

En sambo byttes mot en annan sambo.
Hejdå min finaste Adam! Tack för i höst, hoppas du får det
alldeles alldeles underbart på dina äventyr. Vi ses i april, i Kina!
Hej min sötaste Camilla! Jag känner på mig att vi kommer
ha tio grymt roliga veckor tillsammans, här i vår tjusiga lya.



Adamsambo, på höstpicknick vid Djurgården i Stockholm.


Camillasambo, på bron över Motala ström i Norrköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0