"Luleå LIGGER ju inte i söder"

"Klockrent", skriver Sofia och skickar detta till mig:

Datorsalen, Erik Dahlbergsgymnasiet, Jönköping

Två tjejer sitter och gör ett grupparbete framför varsin dator.

Tjej 1: Alltså... Luleå ligger väl inte i söder?

Tjej 2: Nej alltså det ligger ju typ i Norrland.

Tjej 1: Ah... men de på Wikipedia är så konstiga. Kolla vad de har skrivit.

Tjej 2: Vad?

Tjej 1: Alltså här står att "Malmbanan går från Narvik i norr, till Luleå i söder".

Tjej 2: Meh, det är ju helt fel. Luleå LIGGER ju inte i söder!


Kommentarer
Postat av: Louise

Haha den där läste jag också här om dan. Det är inte lätt det här med norrland.

2008-10-24 @ 10:36:50
URL: http://louisek.webblogg.se/
Postat av: Agnes

Men jag hörde på radion i typ sommras. "Nu ska vi högt, högt upp i Sverige. Ändå upp till.... Ånge!" Då tänkt jag Oj, vad högt. Inte!

2008-12-17 @ 17:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0