Mvg i munhälsa

Hett tips: Standby-tider hos Folktandvården. Är man bara flexibel så slipper man klämma fram de dryga sex hundralapparna som det annars kostar att gå till tandis, utan istället komma undan med hälften. Tack vare det nya tandvårdsstödet så blev hela kalaset dessutom ännu billigare. En rejäl genomgång av hela munnen, med röntgenkoll, spolningar, tandvårdsskrapningar, kostråd och allt-vad-det-nu-var från den trevliga tandläkaren slutade på 120 spänn.

Oerhört lämpligt. Då kunde jag nämligen traska iväg på stan och spendera resten av den sparade tandissumman på en ny härlig höstsjal. Samt ett par nya strumpbyxor, så jag slipper gå runt med utstickande stortår och hål lite här och där.

Men, finast av allt var pappret jag fick efteråt. Som ett diplom, där ikryssade rutor kartlagt min munhälsa.
Tänderna: inga hål eller trasiga fyllningar
Tandköttet: friskt
Munhygien: god

Måste betyda mvg va? Med en guldstjärna i kanten, till och med? Hur som helst. Nu ska jag blotta mina nu även på pappret prickfria gaddar, och möta helgen med ett strålande leende. Uppsala blir det. Där vankas white-trash-fest, som i princip går ut på att vara så ful som möjligt. Låter mycket skönt, måste jag säga. Nätbrynjor, scrunchies, skinnvästar och jeansshorts står på klädkoden. Återkommer med rapport, heta bilder utlovas!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Man blir glad av vad du an skriver, aven om man rakar befinna sig pa andra sidan jorden och bara traffat dig en gang!

2008-10-04 @ 07:22:18
Postat av: Elin

Oj, vad roligt att höra! Och spännande, vem kan denna anonyma person på andra sidan jorden vara måntro? :)

2008-10-05 @ 18:30:43
URL: http://elinsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0