Mer massage åt folket

Igår fick jag en helkroppsmassage. Söta Judith  QT Nails and beauty knådade min stackars stela kropp från topp till tå, till dess att varenda muskel slappnade av. Allt vad exjobb, långa dagar framför datorn, spända axlar, stress, huvudvärk och trötthet heter, bara lämnade min kropp. Med lätta steg nästan svävade jag därifrån en timme senare, och mådde som en prinsessa.

Men, hade jag betalt för det? Brukar jag unna mig själv en massage då och då? Knappast. Ett presentkort som följde med en tidningsprenumeration var den enda anledningen till att jag tog mig till den där salongen igår. Skäms på mig!

För, när jag tänker efter är det en smula märkligt. Vi lägger ner hundralapp efter hundralapp på kläder, hudvårdsprodukter och frisörbesök. Saker som får oss att må gott och se bra ut. Men inte är det många som istället sparar några slantar varje månad för att kunna gå på massage. Som egentligen ju är den bästa investeringen, när det gäller att hålla kropp och själ i form. För oj så många stela nackar och muskelknutar det måste finnas i alla dessa kontorstolsnötande människor där ute.

Så, kom igen! Massera mera! Det är våra kroppar värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0