Grön linje hem, strax efter midnatt

Mörby centrum 1 minut. Jag och Sofia rusar ner för rulltrappan och tajmar precis tåget innan det lämnar plattformen i Midsommarkransen. Puuh, vilket flyt! Väl framme i Slussen, byter plattform till den där tågen söderut går. Hagsätra 3 minuter. Trots att jag enligt sl.se skulle behöva vänta sju minuter. Puuh, vilket flyt! Tunnelbanestockholm är verkligen på min sida i natt, tänker jag när tåget strax rullar in. Med Coldplay i lurarna sätter jag mig på ett blåmönstrat säte och njuter förnöjsamt över min tursamma hemresa... 

...Till dess att den oh så uppklädde men oj så likbleka snubben bredvid spyr upp en stinkande sörja av öl blandat med diverse prylar, över hela sin partyoutfit och hela sätet. Suck. Min tursamma resa lyckades denna gång alltså vara tursam ända i höjd med Skanstull.

Det är lördagsnatt i Stockholm. Nu ska jag borsta tänderna, sen krypa ner under täcket och halvsova till bartenderjobbande pojkvän kommer hem och kryper ner bredvid. Först då kan jag somna på riktigt. För, man vet aldrig vad som lurar där ute. En lördagsnatt i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Karin

Uää, jag läste först att han spydde över Din partyoutfit. Men sin egen var nog tillräckligt äckligt. :)

2008-10-12 @ 10:27:16
URL: http://karinskriver.spaces.live.com
Postat av: pittstims-jeanna

hörru, nu säger du emot ditt tjejer kan-inlägg tidigare i veckan, tycker jag! Nog kan du väl sova utan pojkvän? Det hoppas jag, i alla fall!

2008-10-12 @ 10:40:07
Postat av: Elin

Haha. Joo sova utan pojkvän går alldeles utmärkt. Syftade dock på att jag inte kan sova lugnt förrän jag vet att HAN kommit hem hel och ren från den farliga natten... :) Så han inte blivit misshandlad/rånad/bortrövad/någotannathemskt.

2008-10-12 @ 13:31:56
URL: http://elinsusanna.blogg.se/
Postat av: jeanna

puh, vilken tur att du menade så!

2008-10-12 @ 14:38:52
Postat av: Elin

Eller hur! Erkänn att du, Pittstims-Jeanna, hade sagt upp kontakten med mig annars.! Och det hade ju faktiskt varit lite tråkigt...

2008-10-12 @ 20:01:50
URL: http://elinsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0