Första tisdagen i september

Egentligen ville jag bara däcka i soffan då jag kom hem. Huvudvärk, röda irriterade ögon och andra inte-riktigt-sjuk-men-på-väg-att-bli-symptom. Men jag tog mig i kragen. Dammtrasan åkte fram, likaså dammsugaren (...som fortfarande luktar bränt. Men struntsamma. Ny dammsugare ligger inte högt på priolistan över nya inköp.) Hipsvips var varendaste hörn av lägenheten skinande rent. Eller åtminstone rent.

Belöning? Ett långt hett skumbad med tillhörande ansiktsmask, hårinpackning, skrubbning och peeling.

Så, nu sitter jag här, renare och lenare än på länge. Och tittar ut över min dammfria lya. Framför mig: två avocadomackor och en stor kopp te (Uppsalablandningen från Marie, ljuvligt gott!). Med tända ljus och Violet hill i högtalarna kryper jag ner under filten och längtar till den 17 september. Jag älskar min alldeles egna tisdagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0