Kambodja genom kameralinsen

Sihanoukville langs Kambodjas kust ar det som galler just nu. Har agnar vi oss at kokheta lata stranddagar i 40 graders varme foljt av ljumma kvallar med seafood-BBQ, billig ol och "massive fireshows" pa nagon av de manga strandrestaurangerna.

Men, mindre babbel och mer bilder denna gang, for antligen vill bilduppladdningen funka!



Angkor Wat i Siem Reap, strax efter soluppgangen


Livsfarliga trappor pa templena i Angkoromradet,
som man
fick klattra upp och ner for med hjartat i halsgropen.
Adrenalinkick och traningsvark kan jag lova!



Lilltjejen i ett av husen pa Floating village i Siem Reap var tusen ganger modigare an mig.
Hon tyckte jag skulle halla i ormen, men jag nojde mig med att klappa den.


Pa stranden kan man aven agna sig at att shoppa solbrillor och sjalar,
och fa ett gang noga granskande kambodjaner som smakrad.


Ett hett gang i snyggaste snorkelmundering under gardagens snorkelutflykt till tre oar.


Pa underbara Bamboo Island.


Jag och Lollo bjuder pa vara basta gladjeskutt.


Supergod sushimiddag som vi precis har proppat i oss nu ikvall.


Sa narmar sig den 15:e april och plotsligt var det hog tid att ta tag i sa pass seriosa saker som att soka kurser infor hosten. Kanner mig oerhort omotiverad, men hur langt ifran vardagsverkligheten dar hemma jag an befinner mig sa ar det nagot som helt enkelt maste goras. Nodvandig backup-plan infor hosten, som jag ju faktiskt inte har nagon aning om hur den kommer att se ut... Laskigt, men samtidigt spannande.

Sa, efterlysning: nagon som har tips pa nagon kul/spannande/intressant/nodvandig kurs att soka??

Kommentarer
Postat av: pappa o mamma

Hej elin

Vad häftigt att läsa allt. Det är mkt långt från köket i raitajärvi där jag sitter just nu, mamma i kammaren med ngn bok och de andra ligger här och där. Emma har ju bokat resa nyss så hon ser du ju snart. Agnes bara längtar efter storasyrran.



Här är massor med snö och vi drar nytta av den på tvären och längden. Kul och vi har träningsvärk varje kväll



En riktigt glad påsk från oss alla till er tre.



/Emborgs oc Israelssons

2009-04-12 @ 22:50:24
Postat av: fiaah

Själv så har jag sökt en kurs på Södertörn som heter Förhandlingens retorik! Tänkte vara lite överambitiös i höst=) Ni är fantastiskt brunbrända förresten, har själv lyckats bränna mig i sthlms vackra vårväder! puss

2009-04-14 @ 00:07:47
Postat av: Ulrika

Så bruna och fina ni är =)

När börjar du o camilla på NT igen förresten?

2009-04-17 @ 11:53:47
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: Agnes

Sushi... Är ni inte leds på det ännu? :) Det ser otroligt mysigt ut! Puss

2009-04-21 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0