Poff!

Så sprack bubblan.
Fantasibubblan, som jag virvlat omkring i under hela sommaren, i ett lyckorus. 
Som var verklighet, men bara för ett tag, bara till låns.
Pang, poff, så var det slut.

Hej hösten!
Hej Arbetsförmedlingen!
Hej a-kassa!
Hej verkligheten!

Dag ett som arbetslös.
Och än så länge sitter jag mest bara och försöker hitta något slags lugn här för mig själv.
Tyst, ensam, med en kopp kamomillte. Längesedan, nödvändigt.
Men jag är inte oroad, inte uppstressad, inte rastlös. Inte än så länge.

För det ordnar sig, på något vis. Det gör det alltid.

Kommentarer
Postat av: Eva

Klart det ordnar sig! Och du kan säkert få vikariera lite på NT kan jag tänka mig.

2009-08-19 @ 09:57:51
URL: http://renaramagrekiskan.se
Postat av: Louise

Ja, klart det ordnar sig. På ett eller annat vis. Jag saknar dig!

2009-08-21 @ 11:31:04
URL: http://louisek.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0