Vilken Mac är jag?

Nerpackad, flyttad, uppackad. Hejdå St Persgatan, nystart på Nygatan. 77 härliga kvadratmeter, som för tillfället mest består av kaos. Men det ska nog bli bra, så småningom. Bara alla saker kommer på plats, så att man hittar det man söker utan att gräva igenom tre väskor och fyra plastpåsar. Bara vi får bo in oss, göra oss hemmastadda, upptäcka våra favoritskrymslen och vrår, tända ljus när höstmörkret faller utanför... Ja, jag tror stenhårt på Nygatan och våra 77 kvadrat.

Så. Efter en helg bestående av flytt och jobb är jag arbetslös igen. Men inte sysslolös. Idag har det varit en bra arbetslösdag. För på något sätt lyckades jag fylla en hel dag med sysslor, trots bristen på jobb. Det var inte ens svårt. Fixa och trixa i lägenheten, försöka komma igång med nya kursen, handla sushitillbehör, ringa på en Blocketannons om en säng, ta en snabb joggingtur och en lång promenad, ringa hela fyra personer som jag inte hunnit prata med på länge. En bra dag.

Sen så var det det här med Mac. Så fort jag nu drabbats av denna arbetslöshet, där jag inom närmsta framtid måste vrida och vända på varenda slant som inte åker rätt ner i spargrisen, så har jag plötsligt fått ett otroligt starkt begär efter en dator. En Mac. Ja, pang bom bara, så insåg jag att jag bara måste ha en. Snarast. Arbetslöshet+Mac=logisk ekvation. Eller så inte. Men, efter att ha kämpat på med min snart fyra år gamla PC ett bra tag nu, och gett upp, och därefter ha snyltat på Cams dator hela sommaren... Så inser jag, att jag kanske till och med nästan är värd en Mac.

Så nu hänger jag konstant på Apples hemsida under fliken "Vilken Mac är du?". Ja, vilken Mac är jag? Hur vet man? Är jag prisvänlig och komplett som MacBook? Avancerad med proffsfunktioner som MacBook Pro? Eller är det till och med så pass att jag kvalificerar mig som MacBook Air, tunnare och lättare än någonsin? Och så det där med skärm. Hur många tum? Mac-expert, någon? Hjälp mig i denna djungel!

Kommentarer
Postat av: Marie

Älskling, det är bara att ringa mitt i natten om du så vill så ska jag vägleda dig. Puss

2009-09-01 @ 08:28:03
URL: http://mariekexet.blogspot.com
Postat av: Elin

Underbart Marie, jag visste väl att jag kunde få fart på Mac-hjärtat i dig! ;)

2009-09-01 @ 11:46:45
URL: http://elinsusanna.blogg.se/
Postat av: fiaah

Jaa du, tunnare och lättare än någonsin låter lite skrämmande faktiskt, lite anorektiskt sådär. Jag skulle säga att du är avancerad och proffsig, och dyr.

2009-09-01 @ 22:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0