365 dagar

Den 12 december 2008, för exakt ett år sedan, skrev jag det här.
Marken gungade, det var skakigt och upp och ner.
Idag har det gått 365 dagar. Och allt gick bra, som min kära vän säger.
Ja för tänka sig, att det gjorde det faktiskt.

365 dagar, och tid förändrar. Idag är inget som då.
Idag vet jag så mycket mer än jag visste då.
Idag har jag varit med om, lärt mig, sett och insett så mycket mer.

365 dagar och jag faller inte längre. Tvärtom.
För trots den mest oförutsägbara våren någonsin,
trots farande och flängande och flytt hit och dit,
trots den hektiska sommaren, den lätt kaotiska hösten och den ovissa framtiden,
så står fötterna stadigare mot marken än på länge.

Stadigt, men med blicken uppåt, framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0