Det snurrar i min skalle

Här går det undan. Byta Stockholm mot Norrköping mot Stockholm igen. Åka tunnbelbana, buss, bil och tåg. Äta fyra tallrikar fyllda med alltifrån renstek, julskinka och gravad lax till saffransmousse, ostkaka och knäck. Dricka öl, vin och snaps. Gissa tv-serie-låtar och dansa till Michael Jackson, Lady Gaga och The Killers.

Redigera åtta utrikessidor till koncernens tidningar. Säga hejdå och lycka till och jag vet inte när vi ses nästa gång. Mitt-i-natten-prata över varsin kopp te och komma till värdefulla insikter som vi egentligen vet såväl men som vi ibland behöver påminnas om. Promenera på öde gator genom stad som knappt vaknat, gator som jag inte vet när jag kommer vandra nästa gång. Öppna nya dörrar, kliva in på ny arbetsplats full av nya människor och mötas av nya utmaningar. Proppa huvudet fullt med mängder av information och framförallt inspiration...

...är bara lite av det som faktiskt är möjligt att hinna med såhär mellan en lördagseftermiddag och en måndagskväll. Ja, om man sover på tok för lite, det vill säga. Knappt fyra timmar häromnatten. Ajaj, säger den stackars jag-kräver-min-skönhetssömn-kroppen. Men håll ut. Någon timmes yrt kämpande för att få någon slags ordning på dygnsrytmen. Sedan vet jag en som kommer falla in i djupa drömmar så fort hon lägger huvudet på sin kudde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0