"Jag skulle pröva mina läppar mot nån annan..."

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en långpromenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över...
Jag tänker, att det nog inte finns någon som kan, som han den där Lasse.
Sätta ord på det där som man själv inte lyckas få ord på. Rakt på.

Drygt en månad försent. Men det är förlåtet och glömt.
Premiär på Hovet, och han var bra ikväll. Såklart att han var bra.
Extra plus för den fantastiska pianoversionen av Elden och för Anna Stadling i Om du lämnade mig nu. Gåshud i Varning för ras.

Och nu blir det sådär som det alltid blir, efter en Winnerbäck-konsert.
Återupptäcker. In med repeat-knappen. Kommer på, att Lasse ju är Lasse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0