Mellandagsmåndag

16 timmar på försenat tåg, för lite sömn på för hård brits. Direkt till jobbet, svettig och risig och utan frukost. Jobba, jobba, jobba. Dra tung resväska genom slask och tö, bli blöt om fötterna, bli ledsen för att mitt vinterland regnar bort. Låsa upp dörren till tom lägenhet. Tyst och ensamt. Ingen julgran som doftar gott, ingen brasa som värmer, ingen julskinka som man kan gå och äta hur mycket man vill av när som helst. Ingen familj att kramas och mysa med.

Och så är jag arg för att min ICA-sushi knappt smakade sushi. Och för att när jag väl kom ihåg att laga matlåda till imorgon så glömde jag mina chicken nuggets i ugnen så att de blev stenhårda.

Och så längtar jag tillbaka hem.

(Ja, jag är bara ynklig idag. Jobbet är förbannat kul och egentligen så är det mesta faktiskt rätt så bra.)

Kommentarer
Postat av: karin

och snart är det nyårsfest och glitter och vänner =)

2009-12-29 @ 16:52:58
URL: http://karinskriver.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0