Nejtack på dig själv

Idag ramlade ett tack-men-nej-tack-mejl ner i inkorgen. Från ett jobb jag sökte för nästan två månader sedan. Hej och hå, här är vi snabba. "Tyvärr måste vi meddela att tjänsten gick till annan sökande." Nämen nähä, det menar ni inte?! Som en elak liten påminnelse om allt vad Platsbanken, Arbetsförmedlingen och A-kassa heter. Påminnelse om hösten, om alla gånger jag konstaterat att det finns ungefär tre journalistjobb att söka, som ungefär trehundrafemtioelva journalister kommer att söka. Uuh, tänkte jag och raderade mejlet. Och jobbade vidare extra hårt och redigerade alla sidor extra fint.

Jo förresten, vintern återvände! Perfekta tio minusgrader, och folk haltar runt som pingviner för att inte ramla i det töiga som plötsligt frusit och förvandlats till blixthalka. Och jag bara njuter och ler (...och bara råkar halka in på Monki för att reafynda fantastiska kjolar och klänningar som egentligen är alldeles för kalla för att ha nu, men det är en annan historia...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0