Jul, jul, kom igen, stråla då!


Hörrni. Det här med julen. Jag hänger inte med, det gick så fort. Första advent - flytt. Andra advent - jobb. Tredje advent - jobb. Adventarna är väl till för att... vänta. Ladda upp, förbereda sig. Men om jag nu gått och missat dem allihop, vad händer då? Och nu är det snart fjärde - och fjärde är lika med jul.

Den röda stjärnan är uppe och visst lyser snön vit på taken. Men julkänslorna, hallå, när ska ni komma? Julklapparna, hallå, när ska ni köpas?

Nä, jag tror helt enkelt vi får köra järnet nu. Julpeppning 2.0. Lussebullar, julmarknad och julklappsshopping. Julmusiksfrossa på Spotify, glögg och så inslagning med röda papper och guldsnören. Vi maximerar, komprimerar in allt på en vecka och hoppas kunna uppfylla julstämningskvoten till fullo ändå. Heja heja, nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag fick min julkänsla under julklappsinslagningen med julmusik i bakgrunden :)

2009-12-15 @ 14:07:00
URL: http://malinsliiv.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Idag! Idag fixar vi julkänsla, på stan bland alla andra julisar. Och igår! Glögg! Julmusik! Nu kommer den, det känner jag på mig.

2009-12-17 @ 10:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0