Snygg, sexig och singel? Nej tack.

Julklappsshopping igår. Det gick ju... sådär. Inget vidare, faktiskt. Om det där med att hitta fyra julklappar till mig själv inte räknas förstås. För plötsligt blev det så väldigt mycket roligare att prova billiga reakjolar åt mig själv, än att fundera ut fyndiga julklappar till nära och kära.

Det är just det. Som med allt annat så har jag för höga krav på klapparna. Är kräsen, vill att de ska vara fyndiga, personliga och genomtänkta. Och jag lovar, med de kraven hittar man ingenting klockan 17.45 en fredagseftermiddag mitt i Stockholm city. Speciellt inte när man är hungrig, svettig och tvingas trängas bland hundrafemtioelva andra likasinnade klappletare i varje affär.

Näpp. Då är det bättre att nöja sig med de fyra egenjulklapparna, åka hem till vän, styra upp tacos och fredagsmys. (Och förbannas över att det överhuvudtaget inte visas något sevärt på tv en fredagskväll efter klockan nio. Hallå, familjeunderhållning, dokumentär, långfilm, vad som helst! Och då menar jag inte mysäckelpäckel om hur man gör sitt eget julpyssel eller tänder en fin brasa i Jul med Ernst. Eller SVT:s fredagsval Snygg, sexig och singel som kan vara en av de mest värdelösa filmer någonsin.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0