Tragiskt

En fyraarig pojke, son till en kand affarsman har i Sikar, har sedan tio dagar tillbaka varit kidnappad. Imorse fick vi veta att pojkens kropp hittats vid tagstationen i stan. En fyraaring, som har blivit mordad.


Sa idag har Madan beslutat att vi alla ska halla oss hemma har pa campen i Kanwarpura. Det kommer namligen att vara oroligt inne i Sikar, folk ar upprorda over det hemska som hant och det faktum att polisen inte skott sitt jobb, och olika former av protester kommer troligen aga rum pa gatorna inne i stan under dagen.


Kidnappningar ar tydligen vanligt har i Indien, att folk kraver varandra pa en losensumma. Bara det kanns for mig frammande och konstigt nog. Men, nar det gar sa har langt, att en fyraarig pojkes liv gar till spillo... Nej, da ar det sa konstigt och tragiskt att jag inte vet vad jag ska saga...

Jag antar att detta hade kunnat handa var som helst i varlden. Samtidigt som det far mig att kanna, att det ar mycket som jag nog aldrig kommer att forsta mig pa med det har landet.


Kommentarer
Postat av: Malin

vad hemskt!

2009-02-20 @ 09:47:27
URL: http://malinsliiv.blogg.se/
Postat av: Agnes

Låter hemskt... Tur att ni är säkra ialla fall! =)

2009-02-22 @ 20:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0