Sjukdomar och saris

Sa brot den ut, forkylningen. Den som smugit sig pa till och fran anda sedan jag kom hit, med snuva och halsont. Sedan igar eftermiddag ligger jag dackad i sangen med sprangande huvudvark och feber. Men, jag ska allt se till att bli frisk. For i helgen vantar aventyr i form av tigersafari, och det tanker jag inte missa.


Bli-frisk-receptet bestar just nu av panodil, mangder med somn och chai. Samt mirakelmedicinen som sota Lollo inhandlade till mig idag fran stan: indisk choklad och Vicks-kram som man smorjer in halsen och brostet med.


En snabb update da, vad har hant sedan sist?


Jo, vi har bland annat varit pa ett indiskt brollop. Eller, sjalva cermonin missade vi eftersom den var sent pa kvallen, och vi inte far vara uta sarskilt sent eftersom det kan vara farligt. Men vi fick i all fall kla oss brollopsfina, se brudgummens forberedelser har hemma i byn Kanwarpura, spontandansa utomhus i stralkastarljus fran en bil, samt aka in till den gigantiska brollopslokalen inne i Sikar. Dar bjods det pa en enorm brollopsbuffe med en massa kryddiga och annorlunda indiska godsaker som vi fick hugga in pa. Smaskigt!


Vi har aven fatt hit nya volontarer, tva kvinnor fran Sverige och tva fran England, sa nu ar vi fullt hus har.


Och sa har vi fatt ha workshop i indian clothing, det vill saga prova att kla upp oss som en riktig indiska, med sari, smycken och bindi. Vad tycks?



Jag och Lollo i vara saris.


Att balansera krukor pa huvudet som en riktig indiska var inte det lattaste.
Detta ar i princip enda bilden da jag och Lollo lyckades halla krukorna pa huvudet samtidigt.
Eller ja, nastan i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Malin

åh, ni är så fina :) hoppas att du blir frisk snart!

2009-02-18 @ 16:49:26
URL: http://malinsliiv.blogg.se/
Postat av: johanna

SÅ fina ni är :) krya på dig!

2009-02-18 @ 19:44:38
URL: http://jool.blogg.se/
Postat av: Marie

Snyggingar! ;) Hoppas att du blir bättre snart! Puss

2009-02-18 @ 21:45:52
URL: http://mariekexet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh, vad skojigt att prova indiska kläder och vad skönt att ni verkar ha det så bra! =) Se till att bli frisk snart, pajo.



Hoppas att det inte var dyra krukor... ;)

Puss

2009-02-19 @ 13:54:30
Postat av: Anonym

Ojojoj... Vilka fina kläder! Fortsätt träna på att hålla krukorna på huvudet, när ni kommer hem så blir det pop-cornskålar, såsskålar ja gud vet vad! =) Kram och Puss!

2009-02-21 @ 18:12:30
Postat av: Anonym

P.S. Vilken tur att du har massor av mediciner till förkyldningen!

2009-02-21 @ 18:13:47
Postat av: Agnes

Det är jag (Agnes) som har skrivit dom två senaste inläggen. Mitt namn försvinner.

2009-02-21 @ 18:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0