Forsta Indienhelgen narmar sig

Fredag, och redan har forsta veckan svischat forbi. Intensiv, spannande och full av nya upplevelser. Rollen som larare, som innan kandes valdigt frammande, ar nu nagot jag sa smatt borjar komma in i. Om formiddagarna haller vi i lektioner for barnen i byn en bit bort, de fattiga zigenarna, som jag skrev om tidigare. Sedan aker vi hem med tuktuken, for att ata lunch, dricka te och ta det lugnt i solen.


Pa eftermiddagarna gar vi ivag nagra hundra meter bort, till the government school som ligger har i samma by. Dar ar det nagot mer organiserat, med en rektor, flera larare och riktiga klassrum. Aven dar delar vi upp klassen, sa att jag och Lollo haller i egna lektioner. Dock med en hel del oversattningshjalp fran Madan eller Sanjeev, eftersom barnen knappt kan nagon engelska alls utan bara pratar hindi eller deras eget sprak. Var uppgift ar med andra ord att lara barnen engelska. Vi lagger upp lektioner helt sjalva, vilket ar en rejal utmaning. Det har blivit lite kaosartat sa har de forsta dagarna, eftersom det ar svart att veta hur mycket barnen forstar, hur mycket de redan kan samt pa vilket satt de bast lar sig. Men vi gor framsteg. Barnen verkar i alla fall tycka vara lektioner ar roliga, och forhoppningsvis lar de sig aven nagot.


Helg nu, som sagt. Ska bli skont att ta det lugnt i tva dagar, samla och smalta alla intryck fran veckan, och ladda batterierna infor nasta vecka. Nu forst ska jag ge mig i kast med veckans andra dusch. Det ar bucket shower som galler, dvs man duschar genom att halla hinkar med vatten pa sig, vilket ar lite av ett projekt. Att bli helt ren ar i princip omojligt, for sa fort man gar ut igen blir man dammig och sandig. Men men, skont att atminstone fa lukta gott och latsas kanna sig lite ren! Och kunna ta pa sig lite rena klader efterat. Har i princip gatt runt i samma skjorta och byxor hela veckan har, vilket borjar kannas sadar lagomt ofrascht... Sen ikvall blir det cooking class, dar vi ska fa lara oss laga lite indisk mat, och lite senare fredagsmys.


Ha en riktigt skon helg allihopa!

Ska forsoka mig pa att ladda upp nagot foto eller tva senare, Internet har ar dock otroligt segt sa far se hur det gar!


Kommentarer
Postat av: jenny

Låter väldigt spännande det ni håller på med :) måste vara jätte kul. Jag håller mig uppdaterad läser era bloggar nästan varje dag :).

Ta hand om er flickor!! saknar er!!

puss o kram från lilla mig

2009-01-31 @ 12:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0