Hej jag heter Elin och jag är arbetslös

Idag är det måndag. En måndag mitt i januari, och jag är arbetslös. Förra veckan var jag både student och praktikant. Nu är jag arbetslös.

Sist jag var arbetslös var hösten 2005. Fast det gills nog inte, för jag vikarierade då och då, på äldreboenden och förskolor. Sen drog jag iväg och reste halva hösten. Flydde arbetslösheten. Så egentligen har jag nog aldrig varit arbetslös på riktigt, förrän nu.

Arbetslös = utan arbete. Arbetslös, men inte sysslolös. För här ska det packas, fixas, förberedas och vinkas hejdå. För återigen flyr jag arbetslösheten. På fredag bär det iväg, Resan med stort R. Resan som vi drömt om, som vi nog alltid vetat att vi ska göra. Asienresan, som börjar med volontärarbete i Indien, som fortsätter med backpackande i Kambodja, Laos och Vietnam, som slutar i Kina. Tror vi. Eventuellt. För inget är bestämt och vad som helst kan hända. Och kanske är det just det som är bäst med vår Resa med stort R. Frihet, äventyr, spontanitet. Vi kan göra vad vi vill, när vi vill. Och bara att tänka på det för mig att le.

Arbetslös är precis vad jag vill vara just nu.


Precis färdig med kursutvärderingen,
sista uppgiften som student.


Kommentarer
Postat av: Louise

Men vad hände med reseinlägget?

2009-01-20 @ 17:25:11
URL: http://louisek.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Oj. Jag blev så förblindad av din bild så jag läste inte texten. ...som jag redan läst.

2009-01-20 @ 19:16:00
Postat av: L

Oj. Jag blev så förblindad av din bild så jag läste inte texten. ...som jag redan läst.

2009-01-20 @ 19:16:25
Postat av: L

Äsch. Det var inget :)

2009-01-20 @ 19:17:06
Postat av: ulrika

Första gången jag läst att nån vill vara arbetslös =)

2009-01-21 @ 09:55:52
URL: http://colorelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0