Igår höll jag på att dö

Eller, dö vet jag inte om jag hade gjort, men jag höll på att bli påkörd.

Jag inväntar grön gubbe vid ett övergångsställe, samtidigt som jag pratar med Lollo i mobilen om reseförsäkringen vi håller på att teckna inför resan. Så blir det grönt, jag börjar gå. Då kommer en galning i röd bil körande i hög hastighet mot mig. Han tvärbromsar så däcken tjuter, och lyckas stanna en meter in på övergångsställets sträckade linjer. En meter ifrån mig. En meter ifrån mig.

Folk runt omkring mig hojtar till och drar efter andan. Men jag hinner inte riktigt fatta. Utan den första tanken som slår mig där mitt i chocken är: "Vad dumt att bli påkörd och dö nu, jag som inte ens har hunnit teckna min reseförsäkring."

Kommentarer
Postat av: L

Men hjälp! Var det så pass? Förlåt för att jag inte blev mer uppjagad. Förstod som inte. Men nu är reseförsäkringen tecknad. Tur! :)

2009-01-14 @ 21:51:39
Postat av: Malin

det är lustigt hur man tänker i vissa situationer!

2009-01-14 @ 21:56:46
URL: http://malinsliiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0