När sommaren knackar på dörren

Fredag: solstekande och radiolyssnande ute på gården dagen lång, åka till park framåt kvällskvisten med rosébox och ett gäng nygräddade våfflor för att möta upp med finvänner, picknick och prat till solen inte längre värmde, in till Camilla för musikpoppande, vidare till Hornstulls strand, möta upp Mickey & co för dans dans dans, pusta ut och snusfundera på en bänk utanför med utsikt över vattnet tills det blev åka-hem-dags.



Fredagsnatt, snustjejor utanför Hornstull.



Lördag: upp tidigt, ut i solen, tåg till Uppsala, ligga på filt i gräset och mysa med Lollo och stifta bekantskap med nya sötvalpen Algot, sen iväg på grillfest några hus bort, grilla kycklingfiléer och äta ädelostsallad, gitarr och allsång och nytt kul folk, ut på Norrlands och shejkshejka innan vi kom på att makaroner med sjukt mycket ketchup hemma hos Lollo var världens bästa idé.



Lördagskväll på grillfest i Uppsala.



Söndag: vakna parkera oss på filten ute på gräset igen för slöchill, iväg till hallen och se Gustafs basketmatch, springa springa till tåget för att precis hinna hoppa in i det trots att det redan börjat rulla, få telefonsamtal av Camilla och lyckas bli övertalad att göra mig redo för en tredje festkväll, hem och proppa i sig korvgryta med bulgur, snabbt på med partyblåsan och iväg mot St Eriksplan, fläderdrinkar i Lisens fina lägenhet, iväg till Patricia där vi diggade schlager på gayklubben till fötterna värkte.



Söndagsnatt, uppe på däck på Patricia.



Annars då? Det gick plötsligt och blev juni. Schemat inför sommarjobbet har kommit, ett toppenschema där jag ska få vara både redigerare, reporter och webbare. Stor toppenlägenhet mitt i Norrköping är fixad, och jag längtar längtar längtar efter att få flytta in, göra mig hemmastadd och bli sambo igen. Men först är det pickpackande, fixande och trixande som gäller, både inför Norrköping och inför helgens Londontripp.

Och ja, jag tror redan stenhårt på sommaren 2009.


Kommentarer
Postat av: Malin

ska du till london? :) åh, så roligt!

2009-06-01 @ 16:56:41
URL: http://malinsliiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0