Någongång i mitten av juni sådär

Stockholm, London, Norrköping, och nu Stockholm igen. Ja, jag bara far och flänger! Men jag gillar det. Ett fullspäckat schema med fart, fläkt, variation, nya platser och nya människor passar utmärkt just nu, känner jag. Vardagstristess, grubblerier, rastlöshet och tråkigheter, nej tack! Det får vi ta tag i en annan gång.

London, ja London, underbara stad! Mammas födelsedag firades med fyra dagar fulla av turistande. Jag tror vi bockade av alla de obligatoriska höjdpunkterna; poserade med kändisarna (eller ja...) på Madame Tussauds, fotade oss framför Big Ben, promenerade längs Themsen och över London Bridge, hängde med vakterna framför Buckingham Palace, shoppade på Oxford Street, drack öl på de lokala pubarna, åkte röda bussar, dansade natten lång vid Piccadilly circus...

Är man i London måste man givetvis dessutom gå på musikal, och när mamma fick bestämma var valet självklart; Mamma Mia. Har sett den svenska uppsättningen och filmen gånger två, men detta slog alltihop med hästlängder. Så pass att hela publiken bara inte kunde låta bli att ställa sig upp för att dansa och sjunga med till de sista låtarna. Mamma Mia, snacka om proffs, snacka om energi!

Så tillbaka i det svenska riket igen, där tåget tog mig direkt till Norrköping. Sist var det mitt i januari, det var mörkt, kallt och grått, och ändå blev jag kär i stan. Så det var inte som att jag gillade den sämre nu, när det blomstrade och grönskade, när det blivit sommar i Norrköping. Det var dessutom riktigt härligt, att kunna traska in på redaktionen och mötas av alla dessa bekanta ansikten och känna sig som hemma. Att lägenheten vi ska bo i visade sig vara underbar gjorde inte heller saken sämre. På söndag kör vi, då flyttar vi på riktigt, och jag längtar.

Men först, kalas ikväll och festligheter även imorrn. Hela gänget är samlat, och det är som uppladdat för några riktigt fina sista Stockholmsdagar.


Kommentarer
Postat av: Malin

jag gillar också fart och fläkt! men det är det inte så mycket av här just nu :)

2009-06-11 @ 15:52:11
URL: http://malinsliiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0