Colourfestival

Sa ar det dags for den tva dagars langa colourfestival har i Indien! Varfor det hela firas har jag inte riktigt forstatt annu, men det ar nagot heligt och viktigt, eftersom alla ar lediga fran skolor och jobb. Det hela firas genom ett enda stort fargkrig, dar alla springer runt och kastar farg pa varandra. Sjukt galet, sjukt roligt!

Ah, jag later bilderna fran Banjara basti tala istallet:


Det borjade lite forsiktigt med rosa, sen gick det over i gront och rott.


Jag och Lollo, Monisha och Rupa, mitt i fargkriget i Banjara basti.


Lollo, jag och Jessica med Kanchan, Rupa och Litdi.


Alla Banjara bastiungar och vi, nar fargen tagit slut
och alla hade forvandlats till gronrodrosa monster.


Sa har ser man ut efter nagra timmars colourfestival, i tuktuken pa vagen hem.

Kommentarer
Postat av: johanna

haha, shit vad snygga ni är :P

2009-03-10 @ 12:35:22
URL: http://jool.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-03-10 @ 18:22:36
Postat av: Camilla

Oj, kom åt knappen! =P



Haha, vilken rolig fest! Borde du ju lätt införa i Sverige också, kanske kan vi kasta en massa färg på varandra lagom till midsommar? Falu rödfärg borde funka, hehe. =) Kramar!

2009-03-10 @ 18:25:05
Postat av: Karin

Haha, snyggt. Men Falu, Camilla. Sen krackelerar det lite vackert.

2009-03-12 @ 07:06:44
URL: http://karinskriver.spaces.live.com
Postat av: Agnes

Haha, kan man verkligen kalla "colorfestival", färg är det ialla fall inte brist på.

2009-03-12 @ 17:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0