Majnostalgi

Den 27:e maj, och jag blir nostalgisk. För den 27:e maj är ingen vanlig dag, nej det är Jeannas födelsedag, hurra hurra hurra! Men ingen Jeanna finns här, så jag får nöja mig med att höra tösabitens röst genom telefonluren. Jag saknar henne. Och hennes fantastiska födelsedagskalas som brukar infalla såhär års, en alltid lika solig och lyckad tillställning som under dessa tre år har blivit en tradition, en höjdpunkt att se fram emot. Men jag får fira lite så här på håll istället, för mig själv, här där jag sitter med mina äggmackor och min tallrik med gröt. Hipphipphurra vännen! Jag hoppas att vi ses snart.



Jeannas födelsedagsfirande i Rålis för ett år sedan.

Kommentarer
Postat av: jeanna (glad)!

Åh, men vännen, vad söt du är, så glad jag blir! Ta hand om dig i den stora, stora Londonstaden nu. Hoppas att vi ses väldigt snart. Annars kanske jag svälter. PUSS!

2009-06-03 @ 20:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0