Rishattar, dumplings och kinesiskt te

Schviisch, sa hade vi tagit oss vidare genom detta enorma land som heter Kina. Lite mer norrut, lite mer vasterut, till vi hamnade i Yangshuo.

Underbara Yangshuo, belaget mitt bland hoga bergstoppar, grona skogar, risfalt och landsbygd. Har aker vi bambubat pa den beromda Li River, klattrar tusentals trappsteg upp for att bestiga Moon Hill, aker pa utflykt och tittar pa vackra risterasser, aker pa milslanga cykelturer for att uppleva lite av den andlosa landsbygden runtomkring. Har diskuterar vi kulturskillnader pa utomhusfest med kinesiska studenter, shoppar fluffiga blommiga klanningar, frossar i nyplockade jordgubbar, lycheee och dragonfruit, ater dumplings av alla dess slag och dricker sa mycket kinesiskt te att vi maste springa pa toaletten stup i kvarten.

Och aterigen rakade vi bli fast. Yangshuo visade sig namligen ocksa vara lite for bra for att aka ifran. Sa vi stannar har hela veckan, till vi pa lordag hoppar pa 22-timmarstaget upp mot Peking.


Sa ja. Vi lever, vi mar bra, och framforallt: vi gillar Kina!



Ja, ar man i Kina sa ar man...
Varsin kinesisk rishatt inforskaffades genast.


Nagra av alla sota kineser vi traffat pa har.


Yangshuo.


Klattrar upp och ner bland de vackra risfalten.


Cykeltur langs den kinesiska landsbygden.


Svettigt?! Ja det blir latt sa, efter att ha klattrat
upp for sisadar 1200 trappsteg, pa vag upp mot Moon Hill.


Kommentarer
Postat av: Malin

vad vackert! och söta ni är i era hattar :)

2009-05-14 @ 17:39:09
URL: http://malinsliiv.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Brun du är!!

Jag längtar också till sommaren.Så mycket kul vi ska ha!

2009-05-14 @ 20:12:48
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: mikaela

angående magträning: Jag upplever att min mage blivit lite plattare och att det börjar ana lite konturer, men det kan lika gärna vara min vanliga träning i samband med min kost. Men kommer fortsätta använda den och se vad som händer.

2009-05-18 @ 10:05:44
URL: http://mikkalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0