Hallå där igen, vardag

Kan man vara såhär trött trots att man har haft semester i fyra månader?!? Tydligen. För jag orkar bara inte packa upp, tvätta kläder, försöka få ordning på lägenheten, styra upp mig själv och ta tag i någon slags vardag. Så där som jag kanske borde göra.

Jag vill bara sova sova sova. Sen vakna när jag vaknar, traska runt i morgonrock och göra ingenting ett tag. Innan jag pallrar mig till en park för att inta vågrätt läge på en filt brevid finmänniskor, snicksnacka om allt och ingenting samtidigt som jag med slutna ögon låter solen värma ansiktet. Jag vill äta jordgubbar, dricka vin och dansa natten lång, jag vill picknicka och fika, titta på sommarglada människor och lyssna på folk som spelar trummor. 

Och, det är precis vad jag tänker fortsätta göra. Ett tag till i alla fall. För solen skiner, människor ler och det luktar syréngott överallt. Det är sommar i Stockholm, och jag vill bara vara.



Cam och jag,
under en av parkhängsdagarna i Midsommarkransen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tänk att det blev trummor idag också! Midsommarkrampen har sannerligen ett brett utbud av kulturliv. Och här bryr sig alla jättemycket om hur du mår, hur du ser på din egen livssituation och liknande. Toppenbra tycker jag. ;)

2009-05-26 @ 21:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0