Babylycka...?!?

Titta inte på Förlossningsliniken. I alla fall inte om du har blodskräck, om du inom snar framtid ska föda barn, eller någon gång om några år eventuellt kanske hoppas på att bli sugen på att skaffa barn. Låt det inte ens stå på i bakgrunden av misstag. Så som jag gjorde, precis då de var mitt uppe i att närgånget dokumentera ett kejsarsnitt. Inälvor och blod som bara vällde ut, ett blått geggigt barn som boktsavligen grävdes fram ur den uppskurna magen, som ettotäckt litet fult monster med brungrå korvig navelsträng. Blod, klet, smet och gegg...

Är det på riktigt? Ska det se ut sådär? Hjälp!

För att inte tala om smärtan, fyjäklarns vilken obeskrivbar smärta de stackars kvinnorna måste plågas med. Ajajaj! Jag vill inte veta, vill inte titta! Men nyfikenheten tog över och nu är jag avskräckt, mer än avskräckt. Och har skjutit på min skaffa-barn-ålder ungefär ytterligare fem-tio år.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Du ska titta på det lite till då du tycker det är äckligt, så blir du immun!



När man väl ligger där tror jag man skiter i precis allt bara man får smärtlindring och lyckas trycka ut bäbban;)

2009-11-18 @ 23:06:53
URL: http://mlundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0