Spontanryck

"Mamma kommer hit, hon har med älgkött hemifrån, vi ska ha tjejmiddag och mysa," säger systern i Stockholm.
"Jag vill också!" säger en avundsjuk jag.
"Men kom då!"

Älgstek, vin och mys i Hagsätralägenheten med mamma, syster och kusin. Följt av en vecka med möjlighet att fika, umgås och uppdatera sig med vänner och familj, och samtidigt njuta av pulsen och det oförutsägbara i möjligheternas stad.

Eller gröt och mjölk, göra räkningar och slö-glo på tv ensam i Norrköpingslägenheten. Följt av en vecka utan jobb i en stad där alla jag känner jobbar.

Alternativ ett vinner överlägset. Jag rafsar ner ett gäng kläder i väskan, bokar en biljett och hoppar på bussen någon timme senare. Några dagars Stockholmsliv känns som precis det jag behöver just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0