Flytta eller inte flytta eller flytta eller inte flytta...?

Norrköping
+ Den arbetsplats jag just nu helst av allt vill arbeta på
+ De härliga människor som jag har lärt känna
+ Väldigt fin och lagom stor stad där man kan promenera överallt
+ Avslappnat, gemytligt, skön och trevlig småstadsatmosfär
+ Inte särskilt roliga affärer = väldigt bra för ekonomin
+ Stor och härlig central lägenhet
+ Bo med Camillasambo
- För lite arbetsmöjligheter på den arbetsplats jag vill arbeta på
- Färre möjligheter till andra jobb
- Lägenhet utan mina egna möbler och saker
- Ensamt, långt ifrån nära och kära


Stockholm
+ Väldigt många nära och kära
+ Enklare att åka och hälsa på nära och kära i andra städer
+ Fler jobbmöjligheter
+ Fler möjligheter när det gäller det mesta
+ Puls, spontanitet, oförutsägbart
+ Lägenhet med mina egna möbler och saker
+ Bo med systersambo
- Liten lägenhet långt ifrån stan
- Avstånd = dyrt tunnelbanekort och väldigt mycket tråkig tunnelbanetid
- Oändligt med affärer, caféer, uteställen att spendera pengar på = dåligt för ekonomin
- Inget jobb alls än så länge
- Större konkurrens bland de jobb som väl finns
- Stressigt, anonymt, ibland väldigt otrevligt

Kommentarer
Postat av: Malin

som sagt - gör det som känns bäst! :)

2009-10-14 @ 11:01:39
URL: http://malinsliiv.blogg.se/
Postat av: Elin

Men, om man inte vet vad som känns bäst, hur gör man då...? :)

2009-10-14 @ 13:01:46
URL: http://elinsusanna.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag säger som jag sa till Camilla. Stockholm!



Fast mest av själviska skäl.. ;-)

2009-10-14 @ 16:54:05
URL: http://renaramagrekiskan.se
Postat av: sofia

min fina elin...det här är inte det största och viktigaste beslutet, det här är ett av de där sköna besluten som man KAN ångra. Ingen av städerna försvinner, det går att flytta fram och tillbaka, och ja det är omständligt, men det går. Du behöver inte stå för det här beslutet särskilt länge om du inte vill. puss

2009-10-15 @ 00:22:30
Postat av: jeanna

Stockholm är ju det självklara valet ;) Dock hamnar ni här förr eller senare, så går det ju till, liksom.

2009-10-15 @ 12:33:59
URL: http://jeannaullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0