Rusningstrafik.

Det är sista augusti och det går inte längre att sova med fönstret öppet. Är det höst då? Ja, så måste det vara. Imorgon, åtminstone. September är höst. September är kallt. Jag vill ha fingervantar. Jag har hål i mina fingervantar.

Första september, snart 19:e. Jag vattenmärker min profilbild på Facebook. För de rödgröna. För hela Sverige. Måste göra något, är pessimistisk och orolig. För att det kommer gå åt skogen. Kanske är det bara för att jag har en allmänt pessimistisk dag och tror att det mesta kommer gå åt skogen. Men ändå. Det ser mörkt ut. Det ser blått ut.

Jag kör bil genom Stockholm i rusningstrafik. Nybörjare, livrädd. För att någon ska köra på mig, för att jag ska hamna i fel fil och prejas ut på fel avfart av misstag och hamna på något märkligt ställe som jag inte hittar tillbaka ifrån. Lyssnar igenom hela Hagnesta Hill på bilstereon för att lugna mig. Det är vackert med cd-skivor. Det är inte vackert med rusningstrafik. Jag undrar hur folk tänker. Måste alla verkligen köra bil? Måste de göra det så argt, så aggressivt? Måste de ha så stora bilar och så bråttom?



Well. Jag har åtminstone ett förbannat tjusigt soffbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0