Benmärgsdöden (och den traumatiska dansen).

"Röntgenbilderna visar spår av ett benmärgsödem orsakat av trauma mot vänster knä..."
"Benmärgsdöden, va?!?"
"BenmärgsÖDEM. Från ett trauma."

Så knäna kan vara med om ett trauma? Känner knäna psykiskt, kan knäna vara med om traumatiska upplevelser? Kan dans vara ett trauma? Dansar jag traumatiskt? Så många frågor. Den medicinska världen är minst sagt underlig. Men en sak förstod jag glasklart, och det var det viktigaste av allt: JAG SLIPPER OPERATION! Inga knivar och nålar, ingen som ska skära i mig, inga vita rockar i obehagliga salar med sjukhusljusgula väggar. Och då känns "långvarig smärta i knät" och "återuppbyggnad genom långsam rehabilitering", och allt vad som nu kom ur denne läkares mun, som en bagatell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0