Just my cup of tea

När jag blir stor ska jag bli tekännare. Som vinkännare fast med teer. Jag ska gå runt bland tjusiga tebutiker, lukta i alla burkar som expediten sträcker fram och köpa nya sorter varje vecka. Jag ska ha flera hyllor i mitt enorma kök, som ju måste vara enormt just för att alla tehyllor ska få plats. På hyllorna ska det stå teburkar av alla dess slag. Fina stora teburkar, sådana med kinesiskt motiv, gammeldags teburkar, blommiga, prickiga. Tebjudningar ska jag ha, och servera i en fin röd tekanna.


Så som hos Ester på Folkungagatan. Var där på afternoon tea i söndags, vilket förövrigt är en fantastisk söndagssyssla, mer afternoon tea åt folket! Förutom nybakade scones, ostar och fem olika marmelader så fanns där 120 olika sorters te att välja bland. 120!! Får det lov att vara ett rooibos med vaniljsmak, ett grönt japanskt te, varför inte peach passion eller choklad chili? Snacka om beslutsångest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0