Tjugohundranio var året

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag besökte flera länder och platser som jag aldrig tidigare besökt. Jag tog min kandidatexamen i journalistik, jag volontärarbetade, red på en dromedar, klappade en boaorm, tatuerade mig...

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga nyårslöften, mer än att se till att 2009 skulle bli ett lysande år. Det blev det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Indien, Thailand, Kambodja, Vietnam, Kina och England.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Pengar. Jobb.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt datum som fastnat.

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2009?
Att jag gav mig iväg på mitt livs resa. Som fick mig att upptäcka och lära mig så otroligt mycket om både andra och om mig själv. Som gav mig perspektiv, insikter och inspiration.

9. Största misstaget?
Är inget jag tänker reflektera över här.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ett brutet lillfinger och några små sjukdomar under resan. Inte värre än så.

11. Bästa köpet?
Alla vackra saker och minnen jag spenderade pengar på under resan. Och MacBooken förstås.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Se ovan.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla de fantastiska indiska barnen som klev rätt in i mitt hjärta och som kommer stanna där länge, länge till.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Ofrivilligt: Svennebanan och Barapapapapaaapaaa.
Mer frivilligt: M.I.A - Paperplanes. Glasvegas - Geraldine. Och så en massa Hoffmaestro såklart.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare! Mycket gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Försökt hålla humöret uppe och varit ännu mer optimistisk de gråa arbetslösa stunderna under hösten.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit frustrerad, irriterad och oroad över onödiga saker.

18. Hur tillbringade du julen?
En snabbvisit hem till Luleå för firande med nära och kära, som alltid.

19. Blev du kär i år?

Njae..

20. Favoritprogram på tv?

True Blood.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, inte någon person. Men jag hatar orättvisor och otillräcklighet mer än någonsin.

22. Bästa boken du läste i år?
Shantaram av Gregory David Roberts.

23. Största musikaliska upptäckten?
Återupptäckten av Moneybrother.


24. Något du önskade dig och fick?

Ett fantastiskt år, en fantastiskt resa, ett fantastiskt sommarjobb och nu tillslut ett annat fantastiskt jobb.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Fred på jorden. Inte i år heller.

26. Årets bästa film?
Slumdog millionare kanske? Kommer inte ihåg vilka fler filmer jag sett.


27. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag jobbade, sen firade med födelsedagsmiddag tillsammans med Camillasambon.


28. De bästa nya människorna du träffade?
Alla härliga sommarjobbarkompisar och alla Indienmänniskor.

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
De blåa stora Indienbyxorna och flipflop större delen av året. Annars klänningar, kjolar och sjalar, i rött, svartvitt, prickigt, blommigt och randigt. Sådär som alltid.


30. Vad fick dig att må bra?
Friheten, äventyren, upptäckandet och alla fantastiska människor jag mött.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
True Blood-vampyrerna - Stephen Moyer och Alexander Skarsgård.

32. Vem saknade du?
Familjen, och de vänner som jag inte hunnit träffa så mycket jag hade velat.

33. Favoritmånad?
Alla månader utom oktober och november.

34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre arbetslöshet.

35. Vilka blir dina nyårslöften?
Att försöka göra 2010 så bra som jag bara kan.


Kommentarer
Postat av: jeanna

Kul lista! Den ska jag sno, nån gång. Man borde ha en sån i sin egen dagbok. Om man nu har en. Pöss!

2010-01-07 @ 17:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0