Förändring

Ett tio våningar högt betonghus i den gråaste grå färgen ni kan tänka er. Med fyrkantiga fönster kantade av vitgrå fönsterkarmar. Min utsikt. Varje morgon då jag drar upp persiennerna möts jag av denna syn. Varje gång jag nu lyfter blicken från datorn. Samma otroligt upplyftande gråa betongbyggnad.

Men så imorse, då jag drog upp persiennerna, hade det hänt något. Byggnaden var täckt. Av en byggnadsställning, i samma gråa gråaste färg. Med små orangea färgklickar, i form av byggubbar som klättrar runt på denna ställning. Spännande!

Söndag. En väldigt söndagig söndag. Efter en väldigt fredagig fredag och en lördagig lördag. Så med gott samvete tänker jag ägna denna dag åt enbart mat, mysbyxor och Kent. Mycket mer än så behövs inte just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0