Fast jag är ju bara 23.

I Christer pratar de ålderstecken och jag funderar. Börjar jag bli gammal?
- Jag klagar på att det är för hög musik på krogen.
- Jag kör alltid lite under hastighetsbegränsningarna eftersom jag blir rädd när det går för fort.
- Jag orkar knappt se på tv längre för att det är så jobbigt med reklam.
- Jag börjar bli skitbra på att kallprata om vädret.
- Jag stör mig på "dagens ungdomar".
- Jag blandar ihop åren och vet inte om saker hände för fem eller tio år sedan.
- Jag har nästan börjat bli less på lösviktsgodis. Nästan.
- Jag pratar i klyschor. Allt för ofta.
- Jag skulle aldrig mer åka Fritt fall.
- Jag har blivit en riktig badkruka. Och när jag väl doppar mig gör jag det precis som min mamma, med ett skvalpigt simtag och ett "oooohhh-ljud".

Fast å andra sidan:
- Jag kan fortfarande sova bort hela dagen som en tonåring.
- Jag kan fortfarande bli förbannat trotsig och uppkäftig.
- Jag får alltid lust att hänga i de gula takstängerna i tunnelbanan.
- Jag har inte börjat pensionsspara.
- Jag har inte lärt mig äta sill och surströmming.
- Jag har inte lärt mig uppskatta whiskey, cognac, likör och annan stark vuxendricka.

Och just ja. Jag är bara 23. I några dagar till åtminstone. Skitung.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag älskar att läsa blogginlägg av dig Elin. Man ler åt alla dina inlägg! Keep on bloggin!

2010-07-25 @ 21:25:00
URL: http://mlundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0