Tisdagen som lika gärna kan ta slut exakt nu

Magsjuka är vidrigt. Äckligt, hemskt och fullkomligt förfärligt. Jag har sällan tyckt så synd om mig själv, som när jag låg på badrumsgolvet och skakade och frös klockan 04.30 i natt och inte visste vad jag skulle göra av mig själv. Ja, jag vet. Det finns tusen gånger värre saker. Men just där och då känns det där som den värsta tänkbara stunden i mitt liv. Sådär så att jag var nära att ringa någon, vem som helst, och skrikgråta "kom och ta haaaand om mig förfaaaan, nuuu"... Fast det gjorde jag inte.

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Var så längesedan jag var hemma och var sjuk. Hur gör man? Sover två timmar, vaknar, är stressad över att man missar jobbdagar, försöker bli frisk, somnar igen, vaknar, konstaterar att man fortfarande inte kommer lyckas få i sig något ätbart... Varvar det hela med att byta header på bloggen, titta på snygga musikvideos och drömma om att man var Scarlett.

Suck. Kan det inte bara bli imorgon?



Kommentarer
Postat av: Malin

Stackare! Magsjuka är hemskt. Krya på dig!

2010-03-09 @ 19:25:51
URL: http://malinsliiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0